Reklamace - zkuste poradit

Diskuze o všem.

Fórum je deaktivované. Toto je pouze archív. Dotazy pokládejte zde.

Terezka
MODERÁTOR
MODERÁTOR
Příspěvky: 4367
Registrován: Pá Črv 18, 2004 8:40
Místo/Bydliště: Středočeský kraj
Kontaktovat uživatele:

Reklamace - zkuste poradit

Příspěvekod Terezka » Út Ún 14, 2006 8:40

Lidičky, máme s přítelem problém. Jedná se o reklamaci monitoru. Už nevíme, co máme dělat, stále jen čekáme a firma zkouší stále nějaké finty. Na reklamaci je 30 dní, jinak se výrobce(prodejce) musí zachovat, jako by závada byla neopravitelná. To píšou v občanském zákoníku. Tato lhůta byla překonána již dvakrát. Nejdříve příteli slíbili úplně ten samý monitor - nový. Jenže tuhle zase couvli, že už ho nemají, šmejdi. Místo toho mu nabídli LCD v ceně asi 15 tisíc, jenže původní CRT stál asi 30. Vrátit peníze nechtějí, prý pouze asi třetinovou částku s tím, že monitor je už opoužívaný. To podle mě nesmějí, jednou je to reklamace v záruční době a musí vrátit peníze, co jsou napsané na faktuře, ne?
Poraďte, prosím! :cry:
Není mezi vámi nějaký právník?

Disable adblock

Avatar uživatele
Ilona
Bronzový uživatel
Bronzový uživatel
Příspěvky: 31
Registrován: Čt Pro 02, 2004 9:09
Místo/Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Ilona » Út Ún 14, 2006 9:08

Nejsem právník, pouze pracuji na obchodním oddělení. Z popisu problému nevím, jestli jste jednali pouze s prodejnou nebo z jejich nadřízeným případně s majitelem.Hlavně nic nepřebírejte a NEPODEPISUJTE :!:

Avatar uživatele
Veronika
Stříbrný uživatel
Stříbrný uživatel
Příspěvky: 497
Registrován: Út Pro 07, 2004 13:17
Místo/Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Veronika » Út Ún 14, 2006 9:09

Moc se v tomhle nevyznám, ale bylo mi při reklamaci řečeno, že pokud výrobek v záruční době bude muset být opravován více jak třikrát, prodejce je povinen ti vrátit peníze v plné výši nebo ti dát výrobek zcela nový.

Terezka
MODERÁTOR
MODERÁTOR
Příspěvky: 4367
Registrován: Pá Črv 18, 2004 8:40
Místo/Bydliště: Středočeský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Terezka » Út Ún 14, 2006 9:12

Jedná se jak s prodejcem, tak i se servisem, neboť ten nám nabízel zboží neodpovídající našim představám jako výměnu, když nemohou monitor opravit ani dát nový kus. Přítel by byl ochoten přistoupit na to, že by si od nich vzal monitor jiný, ale podle jeho představ a rozdíl cen by doplatil. Jenže když mu za vadný kus chtějí dát jen třetinu peněz, nepřichází to v úvahu. Konkrétně se jedná o velikost 22'', takže kapku dražší zboží.

Máme právo na vrácení původní sumy? Utekla doba 30 dní, takže závada by měla být posouzena jako neodstranitelná a ten samý kus už nemají.

Disable adblock

Terezka
MODERÁTOR
MODERÁTOR
Příspěvky: 4367
Registrován: Pá Črv 18, 2004 8:40
Místo/Bydliště: Středočeský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Terezka » Út Ún 14, 2006 9:27

Na netu jsem našla:
Následky nesplnění lhůty
Následky nesplnění lhůty pro vyřízení reklamace řeší poslední věta výše uvedeného paragrafu. Je zde ustanovena právní fikce, která určuje spotřebiteli stejná práva, jako by se jednalo o vadu neodstranitelnou. To dle § 622 občanského zákoníku v praxi znamená, že spotřebitel může požadovat výměnu věci nebo od kupní smlouvy odstoupit (požadovat vrácení peněz).

Avatar uživatele
camilla
Zlatý uživatel
Zlatý uživatel
Příspěvky: 1721
Registrován: Pá Srp 26, 2005 21:08
Místo/Bydliště: Žatec (Ústecký kraj)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod camilla » Út Ún 14, 2006 9:34

je to tak, 3x reklamace a poté následuje vrácení peněz, či výměna za nový... Já měla stejný problém s DVD Thomson.... Nepřehrávalo nám to disky, vždycky se to po určité době kouslo.... Ze servisu nám napsali, že nelze uznat reklamaci, jelikož to není vada, jen že používáme nevhodné dvd disky. Tak jsem tam zavolala, že používám originál dvd, že si myslím, že se na to ten dotyčný ani nepodíval, a když ano, tak jen tak pět minut, zjistil, že to jde, tak to neuznal. Že mu pošlu klidně i originál dvd, ať si to pustí a ať na to kouká aspoň půl hodiny. A že jestli mi tu reklamaci neuznají, tak firmě Thomson udělám takovou reklamu v novinách nebo v televizi, že se budou divit. Pán byl táákhle malinkej a po 14ti dnech mi reklamaci uznali.... Prostě člověk musí na tyhle lidi zhurta.... Být drzej, jinak si se spotřebilteli budou dělat co chtějí... Myslím, že jsem vyhrožovala i Úřadem na ochranu spotřebitele.... :oops:

Avatar uživatele
Ilona
Bronzový uživatel
Bronzový uživatel
Příspěvky: 31
Registrován: Čt Pro 02, 2004 9:09
Místo/Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Ilona » Út Ún 14, 2006 9:36

Určitě máte právo na vrácení peněz.Trvejte na tom.Od takto nesolidní firmy si snad ani nic už neberte. Jelikož se k tomu nemají v servisu ani v obchodě,chtějte je tam, kde jste reklamaci uplatnili.Buďte neoblomní a chtějte dalšího a dalšího nadřízeného.Můžete pohrozit TV, to taky zabírá.Vezměte si s sebou videokameru případně diktafon, hlavně se nenechte zastrašit, 30 tis. je spousta peněz a oni je od Vás chtějí.Vydržte třeba celé půldne a nehněte se.Vím, že se hezky radí od stolu,ale nedejte se.

Avatar uživatele
camilla
Zlatý uživatel
Zlatý uživatel
Příspěvky: 1721
Registrován: Pá Srp 26, 2005 21:08
Místo/Bydliště: Žatec (Ústecký kraj)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod camilla » Út Ún 14, 2006 9:37

je taky důležitý přečíst si pořádně reklamační podmínky. Nebo zkusit právníka - jen jako odbornou radu...

Terezka
MODERÁTOR
MODERÁTOR
Příspěvky: 4367
Registrován: Pá Črv 18, 2004 8:40
Místo/Bydliště: Středočeský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Terezka » Út Ún 14, 2006 9:52

MNĚ jde o to, že překročili lhůtu 30 dní, takže vada neodstranitelná, tudíž by měli dát novou věc nebo vrátit celou částku. Servis se k tomu staví tak, že nabízí jiný monitor, ale už dva roky použitý, což nechceme. Chceme původní opravený, nebo nový kus(ten nebude) nebo vrátit peníze. Servis je v Ostravě, já z Prahy. Právník je ten poslední krok, pohrozit TV bychom mohli. On je to v ČR jediný servis pro ViewSonic, takže ani příště bychom si nemohli vybrat nikoho jiného. :evil:

Avatar uživatele
Veronika
Stříbrný uživatel
Stříbrný uživatel
Příspěvky: 497
Registrován: Út Pro 07, 2004 13:17
Místo/Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Veronika » Út Ún 14, 2006 9:56

Oni to na vás zkouší zda se necháte zvyklat, jejich oblíbený postup. Chce to jim pohrozit. Musí vám vrátit peníze nebo dát úplně nový monitor a ne dva roky starý, to asi někde upadli!!!

Avatar uživatele
Ilona
Bronzový uživatel
Bronzový uživatel
Příspěvky: 31
Registrován: Čt Pro 02, 2004 9:09
Místo/Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Ilona » Út Ún 14, 2006 9:58

Koupili jste kde? Tam musí vrátit peníze!

Terezka
MODERÁTOR
MODERÁTOR
Příspěvky: 4367
Registrován: Pá Črv 18, 2004 8:40
Místo/Bydliště: Středočeský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Terezka » Út Ún 14, 2006 10:02

Díky za rady, kdyby vás ještě něco napadlo, písněte.

Avatar uživatele
camilla
Zlatý uživatel
Zlatý uživatel
Příspěvky: 1721
Registrován: Pá Srp 26, 2005 21:08
Místo/Bydliště: Žatec (Ústecký kraj)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod camilla » Út Ún 14, 2006 10:10

Terezka napsal:MNĚ jde o to, že překročili lhůtu 30 dní, takže vada neodstranitelná, tudíž by měli dát novou věc nebo vrátit celou částku. Servis se k tomu staví tak, že nabízí jiný monitor, ale už dva roky použitý, což nechceme. Chceme původní opravený, nebo nový kus(ten nebude) nebo vrátit peníze. Servis je v Ostravě, já z Prahy. Právník je ten poslední krok, pohrozit TV bychom mohli. On je to v ČR jediný servis pro ViewSonic, takže ani příště bychom si nemohli vybrat nikoho jiného. :evil:


jestli překročili lhůtu, tak není co řešit, udělali chybu... Normálně se do nich pusťte...

Terezka
MODERÁTOR
MODERÁTOR
Příspěvky: 4367
Registrován: Pá Črv 18, 2004 8:40
Místo/Bydliště: Středočeský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Terezka » Út Ún 14, 2006 10:11

Já bych to viděla naprosto stejně, jednou je to dáno zákonem, tak ať se prohýbají. Chceme jen svá práva.

Avatar uživatele
Iva
Zlatý uživatel
Zlatý uživatel
Příspěvky: 1050
Registrován: So Říj 02, 2004 16:31
Místo/Bydliště: Kladno

Příspěvekod Iva » Út Ún 14, 2006 18:20

Terezko, tedy je diskuzní klub "Právo a zákony"
http://www.lopuch.cz/klub.php?klub=pravo_a_zakony
mně tam ochotně poradili. Navíc bych řekla, že se můžete obrátit na Českou obchodní inspekci či jak se ta instituce jmenuje, matně tuším, že zdarma jsou ochotni poradit a případně na prodejce "vletět". Mám dojem, že vydávají jakýsi časopis (nebo s vydavateli spolupracují), D-test nebo tak nějak se jmenuje a tam určitě budou nějaké kontakty případně rady.

Terezka
MODERÁTOR
MODERÁTOR
Příspěvky: 4367
Registrován: Pá Črv 18, 2004 8:40
Místo/Bydliště: Středočeský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Terezka » Út Ún 14, 2006 20:26

Ta společnost se jmenuje něco jako sdružení na ochranu spotřebitelů. Na link se podívám, děkuju. :wink:

Hanka

Příspěvekod Hanka » Čt Ún 16, 2006 13:03

S reklamacemi mám své - dosti otřesné zkušenosti. Začátkem ledna jsem si šla pro nové brýle - plastové, s vrtanými skly a po 3 týdnech jsem přišla zvenku domů a sundavala jsem si je, abych je očistila od zamlžení. Měla jsem na hlavě čepici, levá nožička se mi asi pod ní zachytla a za pravou jsem asi chytla víc a najednou koukám, brýle rozlomené leží na zemi - praskly mi ve vrtaném místě od nosu k hornímu okraji. Běžím s tím - jako reklamací - do optiky a paní prodavačka mi řekla, že tyhle brýle jsou náchylné, musí se sundavat oběma rukama, za obě nožičky. Dále mě fascinovala se sdělením, že když lidé přijdou s opravou brýlý tohoto typu, nahřívají je čtvrt hodiny nad fénem, než s nimi začnou něco dělat - pochopila jsem to tak, že mám přijít zvenku domů a čtvrt hodiny fénovat brýle, než je sundám a očistím... :x Kdybych si byla jista, že jsem s nimi opravdu jednala nepřirozeně, roztahovala nožičky, vylamovala, sedla si na ně, spadly mi ap, stáhnu paty a reklamaci neuplatňuju - takhle když je ale chytnu a brýle prasknou, to mi fakt nepřipadá normální a pokud tedy opravdu takhle málo vydrží, tak si budu chodit každých 14 dní kupovat za 800 nová skla. (nehledě na to, že takový materiál, který nic¨nevydrží jsem si nekupovala, že) Abych to neprotahovala - záruku mi neuznali, prý nemohou vědět, co jsem s těmi brýlemi udělala, protože do prohlášení jsem uvedla "při běžném používání" a to jim asi moc neřeklo, takže poučení pro příště - asi se budu nepřetržitě nechávat natáčet na video, aby měly nějaký doklad. Na Českou obchodní inspekci jsem volala, doporučili mi soudního znalce v oboru brýlí (samozřejmě za finanční úplatu, protože se jedná o odbornou radu) a pokud chci, tak spor můžu řešit občansko-právní cestou. Pochopitelně POKUD bych spor prohrála, platím výdaje sama. A jelikož jsem brýle nutně potřebovala, rozhodnutí o reklamaci jsem jim podepsala... Nemáte někdo podobnou zkušenost třeba s jiným závěrem, nebo co si o tom myslíte? Díky za odpověď.

Terezka
MODERÁTOR
MODERÁTOR
Příspěvky: 4367
Registrován: Pá Črv 18, 2004 8:40
Místo/Bydliště: Středočeský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Terezka » Čt Ún 16, 2006 13:22

Chtěla bych vám sdělit pozitivní zkušenost s reklamacemi.
1. reklamovala jsem stepper v Gigasportu a bez problémů. Sice ten chlapík byl dost neochotný, musela jsem ho přesvědčit, že to chci skutečně reklamovat. Poslali to do servisu a za týden uznali reklamaci. Nenabídli mi jiné zboží a hned mi vrátili peníze.
2. reklamovala jsem mobilní telefon přímo u T-mobile. Chtěli mi zapůjčit náhradní. Řekli mi, že do měsíce to bude vyřízeno. Ve skutečnosti mi volali hned druhý den, že je hotovo, vyměnili vadné části a já byla spokojená :)

Disable adblock


Vrátit se na “Chat”